Heejje!
 

Igår Måndag hade jag min första dag i nya skolan. Jag var sjukt nervös och inte blev det bättre av att jag var tvungen att springa till banken före så jag blev försenad.. haha! Men det gick bra men MYCKET information på kort tid. Sen är det helt annorlunda emot svenska högskolor. Här kändes det verkligen dom i The O.C eller i filmer, att man ska försöka bli med i olika grupper som gör olika grejs. Typ Event gruppen= Fixa event och fester, som nu fixar dom en påsk fest för alla elever. Är man med där, älskar alla läraren en och man får bättre betyg och poäng! haha
Jag och en Aussie tjej i min klass snackade om det idag och tänkte försöka gå med i en sån grupp. (Gudars) För det är tydligen superduper bra att ha på CVet här, visar att man är en ledare och kreativ, så jaajaaa tänkte jag. FINE Lets Do It! 
 

Träffade 2 sköna svenskar igår också vilket var trevlig. Idag var jag också jätte nervös för att idag började det på riktigt liksom.. Det första som händer är att jag kommer dit först av alla (som vanligt) och börjar tänka Shiiiiiit är jag i fel rum, varför kommer ingen, aaaaahhh vad gör jag här. Så klart började folk dyka upp och  idag hade vi International Marketing. Det var jätte intressant!! Men så klart, kände jag mig heeeeelt lost.. Som tur var jag inte ensam om det, så tillslut så ska jag nog få grep om allt! Det var i alla fall en bra lärare som gjorde allt väldigt roligt. Fick nya kompisar i klassen, alla verkar trevliga och har en svenne i klassen som heter Rickard :) 
Just nu har jag inte riktigt "student rutinen" inne, så jag försökte skriva en liten uppstas men började blogga i stället.. ;) Men ska skriva lite grann på den , sen träffa lite kompisar för att äta Sushi. :D 
 
 
 
Här är vi i fredgas, när jag tog med dom till en Aussie bar! Här dricker vi min nya favvo drink. Dom tar ett äpple och klämmer ut saften och blander det med en fin whisky. Seriöst jätte gott!! Smakar som grönt äpple :) 
 
 
 
Jag och Paulo min gamla klass kamrat! (Bara jag som tycker att han liknar Skalman??? Jag kan inte förklara varför, han bara är det.. Typ att ögonen är långt isär..haha)
 
 
Älskar den här bilden!! Började hänga med 3 riktigt härliga Aussie tjejer :) Dom är alla tre advokater och började snacka om att fixa sponsor visum till mig så jag fick deras nummer! haha ;)
 
 
Innan vi gick till den baren så var jag och Paulo och såg denna film i 3D på VÄRLDENS största bioduk.. :) Filmen var awesome och salongen var väldigt stor så det var en nice upplevelse !
 
 
NÄ nu ska jag försökte skriva lite på denna uppstats så det är gjort! 
 
Puss och Kram

2 kommentarer

M

19 Mar 2013 10:56

Vad pluggar du och vart?? Just pga att du skrev ngt om marketing, vilket jag oxå är inne på att plugga i sydney.. Vore nice med lite tips :) och sponsorvisum!! Hmm, en ska alltså hitta advokatpolare därnere ;)

Svar: Jag plubbar Business diploma of Marketing och Busniess advance diploma of Mangement! Jag pluggar det på Martin College och trivs jätte bra!! :) Bara gått en vecka men ändå.. haha
Ida

M

05 Apr 2013 09:30

Ahaaa du pluggar på Martin college, där jag tänkte söka mig faktiskt :), tänkte läsa diploma of marketing, så det är ju ditt område :), är det bra?? haha en vecka, men man ska inte underskatta första intrycket lr intuitionen lr vad det nu är hehe ;), är det ett år?? Vad kostar det om jag får fråga?
tack för svaret!

Kommentera

Publiceras ej