I morse tog jag en skön promenad till Brolles mamma. Passa på att promenera när det inte är såååå himla varmt idag. Hade lånat lite grejer som jag skulle lämna tillbaka. Så åt vi en god frukost tillsammans :) 

Vi pratade om allt möjligt, eller egentligen så pratade hon mest.. Jag förstår portugisika väldigt bra, men har svårt att uttrycka mig och prata. Mitt egna fel som inte övar mer.. Tråkigt. Jag ska försöka mer! Men på riktigt, deras grammartik är så knäpp. 

I alla fall, så började hon fråga om vi verkligen ska åka till Sverige. Hon vet om det, att vi vill flytta dit då vi känner att det kommer vara bättre för oss. Tex med jobb, skola och andra möjligheter. Hon fick tårar i ögonen och berätta att hon är ledsen att vi ska flytta och att hennes andra son vill flytta några timmar bort. Herregud, hon fick massa tårar i ögonen och sa: Jag kommer vara här helt ensam.. Vad svarar man egentligen på det?! 

Jag sa ungefär att Brasilien har sina saker som är bättre och Sverige sina. Att vi kan alltid hälsa på och prata via skype osv. Jag vet att hon vill det bästa och är glad för oss. Bara så svårt när man ser någon nästan börja gråta. 


Iallafall, en glad bild på oss!


Jag och hunden Toni som alltid gör mig glad! 

Kommentera

Publiceras ej