Jag kom precis hem från ett möte med min chef. Vi pratade om hur de andra lektionerna kommer se ut. Eftersom på lördag så är en lektion på 3 timmar, men på veckodagarna är en lektion på 1 och en halv timme. Så uppläget blir ju lite annorlunda. 

Men sen berättade hon att jag INTE kommer börja på måndag... Utan börja den 15onde Februari istället. Suuuuuck! Jag var så sjukt glad och taggad på att börja på Måndag. Det är för att nästa vecka så börjar Carnivalen :) Hade jag helt glömt bort! Så, hade jag börjat på Måndag så hade jag ju inte jobbat mycket, för att de flesta är lediga då. 
Så får se fram emot den 15onde istället! 

Blir ju spännade att uppleva Carnivalen för första gången!!🎉 
Dock vet vi inte än vad, hur eller var någonstans vi ska fira. Men sånt löser sig alltid. Fest överallt och sånna dansare i vackra, färglada kläder. 

Nu när jag är ledig flera dagar, så har jag bestämt mig för att öva Portugisika. Ska be Brolle att vi inte pratar Englska nåt mer under dessa dagar. Försöka i alla fall, haha. Tänkte att det kan vara bra att     öva lite eftersom mina studenter är helt nybörjare på engelska. Även om jag förstår dom, ska dom ju förstå mig också! Plus att då har jag något att göra och koncentrera mig på när jag inte jobbar. Önska mig lycka till. 


Så vackert! 

Kommentera

Publiceras ej