På Söndagen så vaknade vi tidigt, runt 6 tiden. Vi åkte nämligen till stranden! Äntligen :) Vi åkte med Brolles bror Bruno och hans flickvän Malu. Det skulle hämta oss runt 6:30, men som vanligt måste man tänka "brasse tid". Såklart var dom sena, detta är typiskt för Brasilien. Haha Trafiken här är hemsk så allt tar så lång tid, plus att dom är lite lata. Vi svenskar är ju oftast ute i väldigt god tid istället! 

I alla fall så tog vi med oss massa matsäck, så det var jätte mysigt där. Vi åkte tidigt för att solen är så stark, plus att jag och Malu är väldigt bleka! Haha

 Så vi tog ett bord med två parasoll, hade solskyddsfaktor 30 och drack massa vatten direkt från kokosnötter. Vi satt alltså i skuggan hela tiden, förutom när vi svalkade oss i vattnet. Ändå brände vi oss... Jag på axlar och näsa och Brolle på rygg och nacke. Helt sjukt var solen är stark!! 
Jag är glad att jag fått färg men nästa gång ska jag smörja in mig ännu mer! 
Det var iallafall en perfekt söndag ❤️ 



Kanske inte syns så bra på bilden, men vågorna var små. Vilket är perfekt för mig. Jag som är så rädd för stora vågor och undervatten strömar. Fick nog av det i Australien! 

Man sitter i sånna här stolar. Man behöver bara beställa något från en resturang. 


❤️ 

Haha tog många bilder innan vi blev nöjda... 


På stranden är det massa säljare, som säljer allt möjligt. Tex bikinis, tavlor, pastel, grillad ost, olika bbq tillbehör, pooler, glass och juicer. 
Men!! En bra sak är att dom är inte alls jobbiga, utan väldigt trevliga. Jag märkte knappt av dom! När jag bodde på Mallis så var säljarna på stranden sjukt irriterande. 

Å herregud vilket jobb dom gör, bär tunga grejer (grillar tex) och går i den där varma solen. Jag hade ju avlitit. Jag tyckte det var jobbigt att cykla runt i värmen på Mallis. Haha 

Puss å kram 

Kommentera

Publiceras ej