Hej vänner! 

Igår var det så sjukt varmt. Det var 37 grader men känslan låg på 45... Det är ofta så man säger här, man säger inte graderna på själva temperaturen. För luften är så het att det alltid känns varmare. Ibland saknar jag den friska luften i Sverige. Men sen är ju Rio det varmaste stället i Brasilien också... Uppe i norr och i bergen är det ju bättre luft och så! 

I alla fall eftersom jag har bränt mig på axlar, näsa och ena höften...? Lite märkligt ställe men jaja! Så vägrade jag gå ut igår. Haha Jag gick bara ut för att hänga tvätt. Sen på kvällen satt jag ute men det är en annan sak! ;) 
Men det är så konstigt, när jag inte går ut på en dag eller två, får jag nästan en sån torgskräck?! Blir rädd att se människor, tänker att dom ska råna mig eller nåt. Inte alls kul! 
Så i morse, innan solen blev för varm så tog jag en promenad. Gick till ett bageri/kiosk och köpte lite bröd. Så nu känns allt mycket bättre, min torgskräck försvann. Haha! Ofta mår jag så bra när jag promenarar , får massa goda idéer jag vill göra. Går tillomed i eget företags tankar!  Sen skönt att bara komma ut och se att inget ont händer där ute ;)   

Idag är Brolle hemma, som jag berätta förut så startar Carnivalen på fredag. Så redan börjar människor  bli "lata" och inte behöva jobba. Skönt med sällskap i alla fall! 
På den kända stranden Copacabana så har dom redan börjat fira carnivalen. Såg på nyheterna och OH MY GOD. Redan tuuuuuusentals människor går omkring där med musik, färgglada och maskerad kläder. Tänk då hur mycket mer människor det kommer bli på fredag när det verkligen startar. :) 

Nä nu ska jag fixa någonslags sen lunch till mig och mannen. Ha det fint! 


Kommentera

Publiceras ej