Hej vänner! 

Jag har precis rättat lite prov som mina elever gjorde förra Lördagen. Kul när det går bra för dom :) 

Igår kväll gjorde Brolle mat, han gjorde en slags gryta i en tryckkokare (det heter väl så?) med kött, kryddor, potatis, rödlök , vitlök och morötter. Sen såklart har man ris och bönor till. 
Blev väldigt gott, sådär när man inte behöver kniv till köttet, utan de bara delar på sig ändå. Ja det var fint! Åt det till lunch idag också, minus ris och bönor. Hehe 

Idag är jag lite tankespridd. Skulle behöva ta en promenad och rensa tankarna. Nu är det alldeles för varmt. Men ska försöka ta en ikväll innan det blir mörkt, tycker inte om att gå själv när det börjar bli mörkt och tror inte mannen kommer vara så taggad att ta en promenad med mig efter jobbet. Många här omkring har blivit rånade och jag ser ju verkligen ut som en "gringa", vilket inte hjälper. Kanske bättre att gå upp tidigt i morgon och ta en promenad då istället nu när jag tänker efter..haha Jaja vi får se vad som sker! 

I alla fall börjar vänner och bekanta planera vad dom ska göra på carnivalen. :) Våra kära granne Bia vill att vi ska följa med dom till ett av alla "blocos". Det kommer vara olika blocos, med olika teman typ. Tusentals folk! Isåfall skulle hon göra en slags topp till mig, tror hon nämde fjädrar. Haha :) 
Men Brolle är inte lika sugen då han tycker det kommer vara fööööör mycket folk, varmt , bråk och tjuvar säger han.. Men jag känner att det är ju ändå min första Carnival. Nått annorlunda vill jag ju göra!  Får försöka bevisa hur kul det kan bli ;) 

Hoppas ni får en bra onsdag! 
Puss och kram 

Kommentera

Publiceras ej