Hej, 
här kommer en liten update om livet här. 

Nu har jag nästan bott här i Rio de Janeiro i ett år! Det har gått galet fort. Visste inte riktigt vad jag skulle vänta mig när jag kom hit. Brolle och jag hade ju distansförhållande i ett år, sen kom jag hit till Brasilien och POFF så bodde vi hop. Såg varandra varje dag, blev en stor omställning. Men det har gått bra, ångrar mig inte en sekund att jag bestämde mig för att stanna här! 
 Såklart är det mycket som varit lite svårt. Är en stor skillnad på våra länder.

Brasilien är i kris, finns inga jobb och politikerna stjäl pengar osv. Men nu har både jag och Brolle jobb, såååå glada! 
Jag har jobbat varje lördag(i två månader), på en skola som engelska lärare. Nu har dom frågat om jag vill ha full time. Vilket jag sa JA till :)
Så på Måndag den första Februari börjar jag jobba på riktigt. Kommer jobba Måndag till Lördag. Vilket är super, pengarna som vi får in, sparar vi till Sverige. Yes, vi har bestämt oss för att flytta till Sverige. 

Här är jag in action som lärare! 


Vi bor i en mysig lägenhet i São Gonçalo, som ligger i Rio de Janerio. Verkligen inga turister där vi bor. Så det har varit viktigt att lära sig portugisiska. Vi har nära till bussar, mataffärer, vänner och våra jobb! De ända jag saknar är att vara nära till en strand... Men men! 

Annars då, jo jag har studerat portugisika i Ipanema. Där är det så vackert. Sen varit volontär, hängt med barn som bor i favelas. (Alltså getton.) Testat jobba som nanny till en riktigt skum familj med en himla massa djur. Vi klickade inte riktigt... Haha 
Jag har träffat nya vänner, ätit god och knasig mat och träffat Brolles hela tjocka släkt. Kan inte äns räkna hur många kusiner han har :) 

Vi på bröllop, där Brolle var bestman!

Tanken är att jag ska börja blogga igen, nu när lusten kommit tillbaka. :) 
Så enjoy! 

Vi hörs, 
Puss och Kram 

Kommentera

Publiceras ej