Heejhaaallåå!
 

Idag har jag varit jätte effektiv och kreativ, hunnit med massor idag! Härligt med sånna dagar när man har massor med energi! Först var jag i skolan, fick värsta tanke ställaren där. Gudars, får alltid det av den läskiga lärarinnan. Som jag faktiskt tycker bättre om nu, tror vi är rätt lika. Vill dock INTE sluta upp som henne, ibland är hon en sån himla BitterFi**a!! I alla fall, efterskolan skyndade jag mig hem, gjorde lunch sedan letade upp mina smink grejer. Sedan kom Gonzales hem så jag sminkade honom för han skulle på någon jobb fest med tema "Dark festival" tema.. 
 
 
Jag blev kanske inte jätte nöjd, men roligt var det och han blev fett nöjd och glad! :)
 
 
Människan kan aldrig va stilla eller vara tyst.. haha !
 
 
 
Kära frans mannen fick hjälpa till att kleta lite blod, detta tyckte han var jätte kul. haha 
 
 
När jag var färdig med smink uppdraget så gick jag till biblioteket och pluggade några timmar. Skrev uppsats och pluggade grammatik. uj uj. Sen gick jag till Coles och handlade massa mat, hem för att lagga middag. Blev en jätte god wook! Sen pratade jag massa med nya tjejen som flytta in idag, hon heter Maria och är från Frankrike. Verkar as trevlig! Hon frågade hur det var att bo här... Jag vågade inte riktigt prata om Brassen, hon kommer väl antagligen märka det själv snart!  Nyssens fixade jag med CSN och just nu sitter jag på YouTube och tittar på massa svenska komiker, alltså jag älskar Johan Glans, kan inte sluta skratta!
 
 
Var tvungen att "test köra" sminket innan jag gjorde det på honom. Kände att blodet fastnade lite väl hårt så gjorde lite ont att försöka få bort det.. är typ rödlila på handen nu, he he he. Hoppas det funkar bättre på hans anstikte! ;) 
 
 
I lördags var det 19 grader ute, höll på att frysa ihjäl! Så  lördag kväll när jag kom till Sanctuary bar och träffade min "vakt" så snackade vi massa som vanligt så stod jag och huttrade. Så fick jag låna hans jobb jacka, haha står "Security" på ryggen så jag gick runt och skrämde folk sen. haha! 
 
 
Detta var fredags när jag träffade på Daryn och käkade på Kina resturangen.. Jag frågade honom vart toaletten var, allt han sa var: Gå ditåt, sväng när du ser alla ankor..
Jag fattade inget alls tills jag såg detta och blev helt chockad! haha!
 
Nä, nu ska jag fixa mig lite för snart ska jag träffa Daniele och bjussa honom på en öl! 

Ha det bra, puss och kram!

4 kommentarer

mamma

04 Feb 2013 22:37

Hej!
Vad bra det såg ur fast det var ett tag sen du lekte med blod o sår!
vad roligt att du har haft en trevlig helg!
Kram

Svar: Det var jätte kuuuuuul! haha :) KRAMAR
Ida

M

07 Feb 2013 15:15

Får jag fråga hur du finansierar med csn?? Jobbar du vid sidan om eller kan du faktiskt livnära dig på det du får?? Jag letar efter utbildning i sydney (varit där flertalet ggr och vill tillbaka), och själva utbildningarna är ju svindyra och den infon jag hittar fr csn, så verkar pengarna endast räcka till att betala utbildningen, men jag måste ju ha tak över huvudet o mat liksom hehe, vore toppen om du har ork att svara :)
Ps älskar johan glans oxå hehe

Svar: Heey!
Jag får pengar av CSN som räcker till skolan och lite till! :) Men det bästa är nog att skaffa ett jobb vid sidan av för det är väldigt dyrt i Sydney som du säkert redan vet! Jag håller på att försöka hitta ett jobb som funkar med studierna också, sen får man bara jobba 20 timmar i veckan på student visum.. :)
Ida

M

10 Feb 2013 16:11

Ok, tack för svar!!! :) Ja planen får bli att jobba lite vid sidan av :)

Matilda

25 Feb 2013 13:01

Hej!:D
Jag tycker att Gonzalen såg jätte leskig ut.
När jag såg bilden så jag bara: Aah!
Feresten... En sissta fråga: Vad är CSN??

Svar: Bra, det var det som var meningen!! :) haha CSN är typ hjälpmedel man får när man pluggar... Jag får låna pengar för att betala skolan ! Ytterst snällt!
Ida

Kommentera

Publiceras ej