Heeeeej!
 
GLAD PÅSK (så här lite i efterhand, hehe)
 
Min påsk helg har varit bra, fast var till doktorn och hade 39 i feber och halsfluss.. Mindre roligt! Annars har jag hängt mycket med mina vänner från klassen. Underbara människor!! :) Plus att folk gav mig mat och glass när jag var hemma sjuk.. SÅ skönt att ha folk som gör sånt när man är sjuk, själv i ett stort land och bara känner sig liten, sjuk och ensam !
 
 
 
 
"Det var för kallt för Påskharen"
Så tänkte jag att ni hade där hemma på påsken! haha
Här var det varmt, vilket var jobbigt eftersom jag var sjuk med feber..
 
Men sista dagen i skolan inför påsken så satte några av oss från klassen, plus läraren i en pub nära och tog några öl. (Jag åt antibiotika så jag nöjde mig med cola och red bull.) Sen köpte vi pizza, gick hem till mig och åt. :) Det var trevligt även om läraren är vääääldigt speciel. Han duktig och vet mycket men, han är en sån som ger extra hjälp till tjejer.. Blä och Suck. 
 
 
Sen efter påsk har jag varit i skolan, jobbat och hängt med vänner. Sen har jag även funderat vad jag ska göra..  Stanna eller åka. Att efter min första kurs att jag kanske reser runt lite och sen åker hem.
Men sen när jag var på jobbet så sa dom att eftersom jag ska plugga Business Advance Diploma of Management så fick jag bättre position på jobbet och ska hjälpa Managern med massa. Det är ju en väldigt bra möjlighet att plugga och samtidgt få erfarenhet inom det. Sen vet jag inte om dom kanske skulle kunna fixa mitt visum när skolan är klar.. AH JAG VET INTE WHAT TO DO!?
 
 Samtidigt som jag älskar att vara här, är jag lite trött på det nu. Jag vill resa runt och se nåt annat och komma hem till Sverige och krama om alla.. Här om dagen sa min house mate Martin att han var så himla taggad på att se fyrverkerierna detta nyår i Sydney för han har aldrig sett dom. Jag sa då, Äh jag har sett dom 2 gånger nu.. Insåg då att jag varit borta länge nu och julafton var jätte jobbig inte vara hemma på :p haha
  
Föresten, nu när jag sitter och skriver detta så tänker jag det mesta på engelska och kommer inte på det svenska ordet så jag måste använda google translate.. Samma med svenska killen i klassen, han säger nåt på Svenska och jag svarar på engelska för jag är så van med det. Han blir lika irriterad varje gång. Haha! 
 
 
Föresten så har det regnat här i flera dagar och ska göra hela helgen.. Så så här går jag runt hemma. Mysigt! :)
 
Nu ska jag gå och käka lite ägg till frulle! Föresten ska jag ha film kväll med lite vänner idag, Henrique laddade ner " A swedish love story". JAG ÄR SÅ TAGGAD PÅ ATT SE DEN ATT JAG NÄSTAN DÖR. 
 
 
SO EXITCED!! 
 
 
 
Så mycket tankar i mitt blonda huvud just nu! 
 
 
PUSSPUSS

Kommentera

Publiceras ej