Detta skrev den vacka bloggerskan Anna Hibbs, kan inte annat än att hålla med!! :)
 
"Jag pratade med mamma igår om hur jag känner inför den svenska dejtingkulturen... Det vill säga om det ens finns en dejtingkultur nuförtiden? Jag tycker mest det handlar om en hetsjakt på sällskap vid fem-snåret på krogen.

Jag har dejtat ytterst få killar i Sverige de senaste säg, fyra åren sen jag och mitt ex gjorde slut. Däremot har jag träffat många killar utomlands. Vad jag drar för slutsats? Svenska killar kan inte det här med att uppvakta tjejer! Ja, det finns undantag givetvis, men i det stora hela så suger dom. Deras version av uppvaktande är väl att bjuda på en drink och en shot klockan halv fem på Hells... Och så tror dom att dom har halva inne.

När jag även pratade med en killkompis om detta så sa han, "Amen Anna, går hon inte hem med mig så finns det alltid yngre, snyggare tjejer untanför som var för unga för att komma in, som man kan ta med sig och hoppa in i en taxi"... Jag visste inte om jag skulle skratta eller bli äcklad. Gjorde båda förmodligen. Svenska killar, ni är bortskämda med alldeles för många vackra tjejer i det här landet!

Och så det här med den här jävla jämställdheten som under många år har blossat upp i det här landet (hen ska vi inte ens gå in på). Jag har hört så många historier av tjejer som varit på dejt, och killen föreslagit att de skulle splita notan... Alltså för mig är detta helt absurt. Bjuder du ut en tjej på middag, så betalar du, PUNKT. Att man som tjej ska vara tvungen att stoppa ner handen i väskan som en gest för  att ta upp plånboken är ju också bara bisarrt. Men man känner ju sig illa tvungen, för att liksom bevisa att man inte är en gold digger.

Hade jag ens erbjudit mig att betala min del för t.ex en middag, hade de utländska killar jag dejtat senaste åren tagit det som en förolämpning. Dom är uppfostrade med att det är dom som ska uppvakta kvinnan, och så tycker jag det borde vara!

Vi kvinnor har så mycket skit vi måste tampas med ändå... Mens, föda barn, att vi inte får njuta av sex utan att bli kallade slampor and the list goes on."

Kommentera

Publiceras ej