Hejhej!
 

Sådärja, då har jag "Gradueted" från min första skola! Grattis till mig! Tänk så fort det gick :)
I fredags kom Felix och Ebba till sydney och behövde någon stans att bo så dom fick sova på soffan i lägenheten. Vi har mest tagit det lugnt med gjort lite grann som tillexempel kollat på Mardi Gras, Paddys market , träffat folk och ätit väldigt god mat! Första kvällen gjorde dom nästan som korvstoganoff med mos, det var så himla gott!! Vi har även ätit känguru som var riktigt riktigt gott, smakar lixom lite som vilt och lite sött. Det är det nyttigaste köttet som finns.. Mums!
 
Jag har flyttat in i mitt hus, iiiih. Första natten är alltid konstig, så jag har faktiskt inte sovit så mycket. Men det känns bra och tror jag kommer trivas finfint här, alla är jätte trevliga! Gatan jag bor på är liten och söt, känns som en liten sidgata i Paris typ! Jätte snällt att jag fick så mycket hjälp oxå av lite vänner att flytta, annars hade det aldrig gått. Jag har galet med grejer.. Jag backpackar ju inte nu så det blir bara mer och mer grejer liksom. Så nu vill jag fan inte flytta igen. :p 
 
I lördags kväll var det Mardi Gras här i Sydney, en jätte stor parad för att fira och hylla homosexuella. Alltså den paraden är så galet häftig och man såg väldigt fina och speciella människor. hihi 
Sen har jag träffat Shiho väldigt mycket, hon åkte ju hem till Japan igår, usch vad jag saknar henne.. 
 
Det var nice att hänga lite med Felix och Ebba, prata lite svenska och dom var väldigt spända för att få åka hem! Så vi pratade en hel del om det, vilket gjorde att det kändes som att jag också ska hem snart.. Tills jag insåg att det är inte förens om cirka 10 månader... Kanske.. LALA vad jobbigt att tänka så, men det kommer nog gå väldigt fort!
 
Nu ska jag göra lite lunch tror jag, sen lämna tillbaka Shins resväska som jag fick låna (guldvärt) sen även gå till banken och grejer. Ikväll ska jag nog träffa Elin innan hon åker iväg och jobbar på Farm. 

Ha det så bra, saknar er! 

PUSSPUSS

4 kommentarer

Mamma

04 Mar 2013 16:07

Hej
Vad kul att Felix o Ebba kom vart ju nästan som besök hemmifrån gam granne som han är
Vad skönt att du kommer trivas i ditt nya boende o att det inte är så mycket folk
Vi saknar dig med
KRAM MAMMA

Svar: Ja men det var trevligt faktiskt! :) Besök från hemifrån är aldrig fel!! Kramar!
Ida

Mamma

04 Mar 2013 16:09

GRATTIS TILL ATT SLUTAT FÖRSTA SKOLAN BRA JOBBAT

Svar: Taaaaaaaack!!! I did it :D <3 <3 <3
Ida

Jenny

07 Mar 2013 22:01

Sa du 10 månader ? IDAAAAAAA !!!!
Grattis till examen, du är grym! :) <3

Svar: Mmm, tar ju examen 20 December :O CRAZY!?!Taaaaaack :D <3
Ida

Matilda

12 Mar 2013 06:56

Hejsan!
Felix och Ebba? Vilka är det?
Feresten dan jag skriver det här altså den 12/3-2013 så var du med i min dröm i natt.
Du kom hem från Aoustralien du hade skadat foten och var JÄTTE sur... Och så följde en gubbe med mustach med dig också. Konstigt eller hur?

Svar: Hey sötnöten!
Felix är från Östervåla, faktiskt när vi bodde i Backa så var vi grannar! Felix Lideri heter han och Ebba är hans flickvän och dom resta runt här i Australien :)
Jasså!! Haha Typiskt mig att göra illa mig, har nästan alltid ont i fötterna :p Hhhm, gubbe med mustach.. Undra vem det var då :D haha Knasigt!
kramar <3
Ida

Kommentera

Publiceras ej