Idag var en sån aldeles perfekt dag! 
 

Mötte upp Shams, vi handlade lite jordgubbar, choklad sås att doppa dom i och massa annat gott. Sen även lite vin.. Sen åt vi lite lunch på Opera baren, såååå fint där! Sen gick vi till botaniska trädgården och då kom även lite annat folk som hade med sig frukt, chips, kakor och massa annat gott. :) 
Elin kom och henne har jag inte träffat på länge så det var mysigt. Efter massa timmar gick jag och Martin till en italiensk resturang och åt lite middag (Ätit hela dagen). Jag åt en jätte god kyckling, pumpa risotto! Nu är klockan snart 8 på kvällen och jag är jätte trött efter en hel dag ute,. Så ikväll blir det nog bara lite film hemma och sen sova. Hoppas på att vädret är bra i morgon så jag kanske kan åka till stranden och få lite bränna igen! 
 
 
Här är min mysiga lilla gata som jag bor på!!! :)
 
 
Här är ett cafe som är rätt känt för sitt kaffe, chocklad och cocktails! Bor aldeles nära detta :)
 
 
Hyde park. Igår satt jag på denna bänken ett tag och väntade på att Enrico skulle bli färdig. När jag sitter där och tittar på folk så ser jag en man komma gående emot mig och så säger han: DU är svensk!!
Jag: Joo jaaa det är jag.
Han: Jo jag heter Anders.
Jag, heeej jag heter Ida.
Han: Ja jag har sett dig på Svenskar i Sydney. Vad gör du här i parken?
Så pratade vi en stund och då är det han som startade gruppen "Svenskar i Sydney" på fejjan.. haha Kul att han kommer ihåg mig, jag har skrivit där någon gång bara! haha :) 
 
 
Här är vid opera baren :)
 
 
 
På väg hem skrek Minjue, IDA EN OOOOORM. Jag blev livrädd tills jag såg vilken orm han menade, haha
 
 
NÄ, nu ska jag vila lite. Gått hela dagen så trött i benen och ätit hela dagen så är såååå mätt. haha :) Så nu ska jag kolla på film!  Puss och kram <3

4 kommentarer

Kristin

06 Mar 2013 10:59

Hej Ida!
Nu har jag hittat hit och kan följa dig.
Första bilden på din gata fick mina tankar att sväva iväg till Palma på mallis :)

Kram

Jenny

07 Mar 2013 22:03

Underbara bilder. :)
Finns tydligen svenskar överallt btw. ;) Hahha.

Puss, saknar rä

Svar: Taaaack, älskar min lilla gata och mitt mysiga lilla hus (som behöver renoveras men ändå,haha) saknar dig med sis! Pusspuss
Ida

Matilda

04 Apr 2013 17:25

Hejsan!
Är det lugnt på gatan??
Jag saknar du SÅÅÅ mycket!!

Svar: Saknar dig såååååååååå mycket !!<3 <3 <3
Ida

Matilda

04 Apr 2013 17:27

Hej igen.
Jag glömde att skriva en sak: Vem skulle vara rädd för en sån där orm?? Du vart ju livrädd... Kul att träffa en vän.

Svar: Men jag trodde först att det var en riktig när han sa ORM. hahah :D
Ida

Kommentera

Publiceras ej