Heey alla fina!

Klockan är nu cirka 20.20 här och jag är galet trött. I morse när jag vakna visste jag inte riktigt vad jag skulle hitta på, hörde av mig till massor men alla jobba eller var i skolan. typiskt. Men jag kände att jag inte ville ligga inne hela dagen, så jag packade en liten väska med systemkamera, bok, sarong och andra nödvändigheter. Tänkte ungefär att jag skulle ut och gå en liten bit, sätta mig i någon park och ta lite fina kort..

(Tänkte stranden först, men var inte så soligt. Man kan ju tycka att jag borde lärt mig´att solen kommer ALLTID fram till slut, så jag klädde på mig för mycket. suck) I alla fall, jag satte mig i en fin park och kollade på när folk tränar, ytterst trevligt! ;) Sen så såg jag en röd buss... Stirrade på den länge. Sen tänkte jag: om den inte åker om 5 sekunder så springer jag dit och åker med. Ja ni kan ju tänka er vad som hände, jag fick springa dit! Missade den....... Men de kom en ny röd buss 10 min senare.




Det var alltså denna röda buss jag såg.
Så jag har turistat hela dagen, jag och massa söta gamlingar ungefär! Men jag trivdes, fick veta massa intressant och mindre intressanta saker. Så nu är jag några dollar fattigare ( läs många..... men  ändå så värt för en sån virrpanna som jag. börjar förstå hur allt hänger ihop, så nu lär jag ju hitta bättre!) Erfarenhet rikare och ungefär 200 bilder rikare. Jag har tagit super fina bilder!!! Ni ska få se dom, men just nu är jag trött. Eftersom biljetten kosta en del kände jag att jag skulle utnyttja den till fullo. Det resulterade i två olika turer.. Jag satt alltså på samma buss i ÖVER 3 timmar.
Mycket sol ingen solkräm, hehe. Jag har nu en röd fin bränna ungefär som en bondbränna plus av fina inslag av rudol med röda mulen möter sån dära skidmask ni vet?. Där har ni mig! (Tur att Cox glömt sin Alovera här!!!)

Så jag kanske laddar upp bilderna senare ikväll eller i morgon. :) Just nu smörjer jag mig och är lite trött, så ska nog kolla på någon bra film nu!

Föresten, Stina mår bra! Kan avslösa att hon fått en annan intervju oxå.. Jag tänker inte säga vad det är men OJ vad avis jag blir om hon får det jobbet. shit asså.

BY the way, vi åkte förbi ett fränt fängelse. Den första människan som hängdes där var för att han hade stulit lite fläsk kött och ärtor!

Sen ni vet Snopp Gatan (pitt street) det är Aussies dyraste gata.. Den är oxå den 7 dyraste gatorna i världen!

Men det roligaste är ändå, att ni vet min favvo Dundee?  (Tack vare han jag är i Oz) HAN som spelar honom, har målat nånting, nånting på harbor bridge!!!!!!!!! AWESOME!


PUSS

3 kommentarer

Mamma

22 Mar 2012 10:51

Hej

Det var väl trevligt att lära sig mera om Australien även om det var lite dyrt

I dag har vi jätte fint väder här hemma det är16 grader varmt redan

Kram

Jenny

22 Mar 2012 13:13

Det är roligt att turista ju! ;)

Marcus

05 Apr 2012 21:29

Dags att uppdatera igen!!!!

Kommentera

Publiceras ej